Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 24.01.2018, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.337.2017.3.JP, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.337.2017.3.JP

Czy kwoty netto (bez VAT) w fakturach Klienta za pomoc w pozyskaniu dla Spółki nowych klientów należy rozliczać jako koszt bezpośrednio związany z przychodami w rozumieniu art. 15 ust. 4, ust. 4b i ust. 4c Ustawy o CIT?

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 16 listopada 2017 r. (data wpływu 16 listopada 2017 r.), uzupełnionym 12 stycznia 2018 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości uznania wskazanych we wniosku wydatków, za koszty bezpośrednio związane z przychodami jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 listopada 2017 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej m.in. podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości uznania wskazanych we wniosku wydatków, za koszty bezpośrednio związane z przychodami. W związku z tym, że wniosek zawierał braki formalne, pismem z 3 stycznia 2018 r., Znak: 0111-KDIB3-2.4012.725.2017.1.SR, 0111-KDIB2-1.4010.337.2017.2.JP, wezwano do jego uzupełnienia. Wniosek został uzupełniony 12 stycznia 2018 r.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca Sp. z o.o. (dalej także: Spółka) zajmuje się działalnością polegającą na prowadzeniu dla swoich klientów akcji marketingowych, skupionych bezpośrednio na podwyższaniu wskaźników sprzedaży, których przykładem są wydarzenia z udziałem promotorów w placówkach handlowych oferujących towary klientów. Usługi te podlegają opodatkowaniu VAT wg stawki podstawowej (obecnie 23%). Jeden z klientów Spółki, zwany dalej Klientem, posiada doskonałe relacje biznesowe z wieloma poważnymi podmiotami gospodarczymi, zwanymi dalej Partnerami Klienta, z których wielu Spółka chętnie widziałaby w gronie swoich klientów. Wnioskodawca i Klient zawarli umowę, na mocy której Klient będzie podejmować starania mające na celu doprowadzenie do umożliwienia Spółce świadczenia usług na rzecz Partnerów Klienta. Rzeczone starania obejmują doprowadzenie do rozpoczęcia rozmów pomiędzy Spółką a Partnerem Klienta, wspieranie interesów Wnioskodawcy w procesie negocjacji, aż do podpisania umowy o współpracy, w którym to miejscu rola Klienta się kończy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00