Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 16.01.2018, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.721.2017.1.AR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.721.2017.1.AR

w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur zakupowych związanych z realizacją inwestycji pn. ., w ramach korekty, o której mowa w art. 86 ust. 13 i 13a ustawy o podatku od towarów i usług.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2017 r. poz. 201 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 13 listopada 2017 r. (data wpływu 16 listopada 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur zakupowych związanych z realizacją inwestycji pn. ., w ramach korekty, o której mowa w art. 86 ust. 13 i 13a ustawy o podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 listopada 2017 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur zakupowych związanych z realizacją inwestycji pn. , w ramach korekty, o której mowa w art. 86 ust. 13 i 13a ustawy o podatku od towarów i usług.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Gmina realizowała w latach 2009-2012 projekt dofinansowywany ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej pod tytułem , nr projektu: X w ramach działania 7.2. Poprawa jakości powietrza i zwiększenie wykorzystania odnawialnych źródeł energii. Regionalny Program Operacyjny na lata 2007-2013.

Gmina ostatnią fakturę VAT za prace wykonane w ramach realizacji projektu otrzymała w dniu 12 października 2012 r.

Wykonaną w ramach projektu instalację Gmina przekazała swojemu Zakładowi Budżetowemu, Krytej Pływalni w W., co nastąpiło w dniu 15 listopada 2012 r. na podstawie umowy użyczenia.

Od dnia 1 stycznia 2017 r. Gmina i jej jednostki organizacyjne, w tym Kryta Pływalnia wdrożyły scentralizowany sposób rozliczeń podatku VAT, zgodnie z art. 3 ustawy z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego (Dz. U. poz. 1454), która weszła w życie z dniem 1 października 2016 r. zwanej dalej ustawą.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00