Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 16.01.2018, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.594.2017.1.KM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.594.2017.1.KM

Podatek od towarów i usług w zakresie dokumentowania udzielanego rabatu pośredniego notą księgową oraz prawa i terminu obniżenia podatku należnego i podstawy opodatkowania.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 17 listopada 2017 r. (data wpływu 23 listopada 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania udzielanego rabatu pośredniego notą księgową oraz prawa i terminu obniżenia podatku należnego i podstawy opodatkowania jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 listopada 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania udzielanego rabatu pośredniego notą księgową oraz prawa i terminu obniżenia podatku należnego i podstawy opodatkowania.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe.

Spółka jest czynnym podatnikiem VAT. Duża część działalności gospodarczej prowadzonej przez Spółkę polega na dystrybucji zarówno wyrobów własnych jak i markowych produktów alkoholowych (dalej: Produkty), wprowadzanych na rynek polski przez Spółkę. Spółka sprzedaje Produkty do podmiotów profesjonalnie zajmujących się obrotem wyrobami alkoholowymi. Produkty to alkohole, które w Polsce legalnie wprowadzać na rynek może jedynie Spółka. Klientami Spółki są: hurtownie, sieci handlowe, przedsiębiorcy z branży. Klienci Spółki stanowią pośrednie ogniwo obrotu Produktami Spółki, tj. zazwyczaj odsprzedają dalej Produkty Spółki, w szczególności chodzi tu o klientów z poziomu hurtowego. Odsprzedaż Produktów następuje do mniejszych punktów handlowych (np. sklepy detaliczne, podhurtownie, dalej: Klient Pośredni). Spółka pragnie promować i wspierać sprzedaż Produktów do Klientów Pośrednich. Dlatego też Spółka chce oprócz wykorzystywanego już systemu udzielania rabatów na nabywane Produkty kierowanego do bezpośrednich klientów, wprowadzić również system rabatowy kierowany do Klientów Pośrednich.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00