Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 04.01.2018, sygn. 0115-KDIT1-1.4012.794.2017.1.KM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-1.4012.794.2017.1.KM
1) Jakie dokumenty będą podstawą do odliczenia podatku VAT w przypadku faktury wystawionej na dwóch nabywców (dwóch podatników; wnioskodawców)? 2) W przypadku faktury wystawionej na dwóch nabywców (będących wnioskodawcami), czy możliwe jest wystawienie dwóch oryginałów tej samej faktury? 3) Czy prawidłowe jest wystawienie oryginału i kopii faktury i przekazanie nabywcom? Czy w tym wypadku kopia faktury może stanowić podstawę do odliczenia podatku VAT?
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1, art. 14r ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku wspólnym z dnia 6 listopada 2017 r. (data wpływu 10 listopada 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rozstrzygnięcia jaki dokument stanowi podstawę do odliczenia podatku naliczonego &‒ jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 10 listopada 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek wspólny o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rozstrzygnięcia jaki dokument stanowi podstawę do odliczenia podatku naliczonego.
We wniosku złożonym przez:
- Zainteresowanego będącego stroną postępowania:
Panią A; - Zainteresowanego niebędącego stroną postępowania:
Panią B.
przedstawiono następujący stan faktyczny.
Rodzaj działalności gospodarczej: jednoosobowa działalność gospodarcza (gospodarstwo rolne)
Jesteśmy beneficjentkami Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR). W ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 realizujemy inwestycję zbiorową, tj. realizowaną przez dwóch rolników będących osobami fizycznymi (dwa gospodarstwa rolne, dwóch podatników VAT). Inwestycja realizowana jest w 50% przez każdego podatnika. W celu uzyskania pomocy finansowej ze strony ARiMR, jako beneficjentki, po zakończeniu inwestycji jesteśmy zobowiązane do złożenia wniosku o płatność wraz z przedstawieniem faktur dokumentujących realizację inwestycji. Zgodnie z wymaganiami ARiMR określonymi w umowie o przyznaniu pomocy, faktura dokumentująca nabycie przedmiotu operacji powinna zawierać imiona i nazwiska, adresy oraz numery identyfikacji podatkowej wszystkich nabywców (beneficjentów; współwłaścicieli w proporcji 50:50). Podsumowując, nabycie danego towaru bądź usługi powinno zostać udokumentowane poprzez wystawienie faktury na dwóch nabywców, opiewającej na pełną kwotę nabycia towaru bądź usługi.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right