Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 10.02.2017, sygn. 1462-IPPB5.4510.1053.2016.3.BC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. 1462-IPPB5.4510.1053.2016.3.BC
w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania wydatków na usługi gastronomiczne, zakup żywnośći i napoje alkoholowe ponoszone podczas spotkań z przedstawicielami niemieckiej centrali Wnioskodawcy
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm. ) oraz § 4 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 24 listopada 2016 r. (data wpływu 07 grudnia 2016 r.), uzupełnione pismem z dnia 26 stycznia 2016 r. (data wpływu 27 stycznia 2017 r.) na wezwanie z dnia 29 grudnia 2016 r. nr 1462-IPPB5.4510.1053.2016.1.BC dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania wydatków na:
- usługi gastronomiczne, zakup żywności ponoszone podczas spotkań z przedstawicielami niemieckiej centrali Wnioskodawcy jest prawidłowe;
- napoje alkoholowe ponoszone podczas spotkań z przedstawicielami niemieckiej centrali Wnioskodawcy jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 07 grudnia 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania wydatków na usługi gastronomiczne, zakup żywnośći i napoje alkoholowe ponoszone podczas spotkań z przedstawicielami niemieckiej centrali Wnioskodawcy.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
X GMBH (dalej jako Wnioskodawca albo Spółka) prowadzi w Polsce działalność handlową poprzez Oddział w Polsce w zakresie dystrybucji ramek dystansowych do szyb zespolonych.
Wiąże się z tym konieczność przeprowadzania częstych spotkań o charakterze biznesowym, w trakcie których prowadzone są z potencjalnymi lub obecnymi kontrahentami negocjacje handlowe, ustalane warunki dostaw, przedstawiana jest oferta spółki, omawiane są szczególne wymogi kontrahenta itp.