Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 28.02.2017, sygn. 2461-IBPP3.4512.79.2017.1.EJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. 2461-IBPP3.4512.79.2017.1.EJ
możliwość wykorzystania innych dokumentów potwierdzających fakt sprzedaży w przypadku zwrotu towaru przez klienta, który nie posiada paragonu fiskalnego dokumentującego dokonanie sprzedaży tego towaru
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 201) oraz § 2 i § 6 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego z dnia 22 kwietnia 2015 r. (Dz.U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 1 lutego 2017 r. (data wpływu 3 lutego 2017 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości wykorzystania innych dokumentów potwierdzających fakt sprzedaży w przypadku zwrotu towaru przez klienta, który nie posiada paragonu fiskalnego dokumentującego dokonanie sprzedaży tego towaru jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 3 lutego 2017 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości wykorzystania innych dokumentów potwierdzających fakt sprzedaży w przypadku zwrotu towaru przez klienta, który nie posiada paragonu fiskalnego dokumentującego dokonanie sprzedaży tego towaru.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży detalicznej i hurtowej, jest czynnym podatnikiem VAT, prowadzi podatkową księgę przychodów i rozchodów i opodatkowany jest podatkiem liniowym 19%, sprzedaż detaliczną dla osób fizycznych Wnioskodawca ewidencjonuje w kasie fiskalnej. W ramach działalności prowadzi sprzedaż internetową i w niektórych przypadkach kupujący zwracając zakupiony towar nie dostarczają przy zwrocie paragonów fiskalnych. Dokonując korekty sprzedaży Wnioskodawca wystawia protokół zwrotu, który ujmuje w ewidencji zwrotów prowadzonej na podstawie § 3 ust. 4 rozporządzenia Ministra Finansów z 14 marca 2013 r. w sprawie kas rejestrujących. W przypadku gdy klient nie posiada paragonu sprzedaży do ewidencji Wnioskodawca dołącza oświadczenie klienta o odstąpieniu od umowy, dowód sprzedaży wydrukowany z systemu aukcyjnego oraz wydruk przelewu zwrotu środków pieniężnych klientowi.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right