Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 09.01.2017, sygn. 2461-IBPP1.4512.737.2016.2.ES, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. 2461-IBPP1.4512.737.2016.2.ES

dokumentowania kosztów eksploatacji, zarządzania, funduszu remontowego, dostawy mediów, związanych z użytkowaniem boksów handlowych przez współwłaścicieliprzedsiębiorców

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 613 ze zm.) oraz § 2 i § 6 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 22 września 2016 r. (data wpływu 27 września 2016 r.), uzupełnionego pismem z 8 grudnia 2016 r. (data wpływu 9 grudnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania kosztów eksploatacji, zarządzania, funduszu remontowego, dostawy mediów, związanych z użytkowaniem boksów handlowych przez współwłaścicieliprzedsiębiorców:

  • odnośnie stwierdzenia, że jako podatnik VAT Wnioskodawca nieprawidłowo fakturuje dotyczące części wspólnych koszty eksploatacji i zarządzania oraz funduszu remontowego, obciążając współwłaścicieli-przedsiębiorców, korzystających z wydzielonych boksów handlowych, podatkiem od towarów i usług jest nieprawidłowe,
  • odnośnie stwierdzenia, że Wnioskodawca prawidłowo fakturuje zwrot kosztów z tytułu energii elektrycznej, wody i ścieków w oparciu o wskazania podliczników w poszczególnych boksach jest prawidłowe,
  • odnośnie stwierdzenia, że z tytułu kosztów eksploatacji i zarządzania oraz funduszu remontowego Wnioskodawca powinien wystawiać współwłaścicielom-przedsiębiorcom w miejsce obecnie wystawianych faktur, noty obciążeniowe jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 września 2016 r. do tut. Organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania kosztów eksploatacji, zarządzania, funduszu remontowego, dostawy mediów, związanych z użytkowaniem boksów handlowych przez współwłaścicieliprzedsiębiorców.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00