Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 09.11.2017, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.155.2017.3.AK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.155.2017.3.AK
Czy wydatki związane ze wsparciem sprzedaży detalicznej na poszczególnych rynkach zagranicznych stanowią koszty uzyskania przychodów Spółki w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2017 r., poz. 201 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 3 lipca 2017 r. (data wpływu 18 lipca 2017 r.), uzupełnionym 22 września i 25 października 2017 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy stanowią koszty uzyskania przychodów Spółki wydatki związane ze wsparciem sprzedaży detalicznej na poszczególnych rynkach zagranicznych poniesione na:
- koszty sporów prawnych (koszty sądowe, koszty prawników) wytoczonych w danym kraju dystrybutorowi zagranicznemu, których podstawą jest współpraca ze Spółką jest nieprawidłowe,
- w pozostałej części jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 18 lipca 2017 r. wpłynął do organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy wydatki związane ze wsparciem sprzedaży detalicznej na poszczególnych rynkach zagranicznych stanowią koszty uzyskania przychodów Spółki w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismami z 5 września 2017 r. Znak: 0111-KDIB1-2.4010.155.2017.1.AK i z 5 października 2017 r. Znak: 0111-KDIB1-2.4010.155.2017.2.AK wezwano do ich uzupełnienia. Uzupełnienia dokonano 22 września i 25 października 2017 r.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Polska spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (zwana dalej Spółką) zamierza sprzedawać towary zarówno w kraju jak i zagranicą. Na rynkach zagranicznych sprzedaż jest realizowana za pośrednictwem powiązanych kapitałowo spółek dystrybucyjnych, w których Spółka będzie jedynym wspólnikiem lub będzie mieć w tych spółkach udziały. Spółki te utworzone zostaną z zamiarem sprzedaży w danym kraju wyłącznie produktów oferowanych przez Spółkę. W celu osiągnięcia sprzedaży na danym rynku krajowym Spółka podejmuje działania wspierające funkcjonowanie spółek zagranicznych, tak aby umożliwić im skuteczną dystrybucję produktów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right