Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 07.11.2017, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.603.2017.2.MW, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.603.2017.2.MW

niezasadność wystawienia w dniu 15 grudnia 2016r. faktur o numerach: , , i faktur korygujących do ww. faktur zastosowanie procedury odwrotnego obciążenia dla wykonanych usług

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 6 września 2017 r. (data wpływu 12 września 2017 r.), uzupełnionym pismem z dnia 17 października 2017r. (data wpływu 19 października 2017r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • prawidłowości wystawienia w dniu 15 grudnia 2016r. faktur o numerach: , , . i faktur korygujących do ww. faktur jest nieprawidłowe
  • zastosowania procedury odwrotnego obciążenia dla wykonanych usług jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 września 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • prawidłowości wystawienia w dniu 15 grudnia 2016r. faktur o numerach: , , i faktur korygujących do ww. faktur,
  • zastosowania procedury odwrotnego obciążenia dla wykonanych usług.

Wniosek został uzupełniony w dniu 19 października 2017r. w zakresie doprecyzowania opisu stanu faktycznego, przeformułowania pytań, przedstawienia własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego oraz uiszczenia dodatkowej opłaty.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny (doprecyzowany w uzupełnieniu wniosku).

S.A. będąc podwykonawcą robót budowlano-montażowych (dalej jako: Wnioskodawca, , ) zawarł dnia 9 listopada 2015 r. z S.A., będącym Generalnym Wykonawcą Inwestycji . (dalej jako:, ) umowę Zlecenie (nr ) o roboty budowlano-montażowe, polegające na montażu orurowania instalacji technologicznych w nowobudowanym bloku energetycznym elektrowni w (dalej jako: Umowa), której zakres, wynagrodzenie oraz terminy realizacyjne były zmieniane stosownymi aneksami (aneksem nr 1 z dnia 11 lipca 2016 r. oraz aneksem nr 2 z dnia 08 listopada 2016 r.). Na Umowę składały się ww. Zlecenie, Protokół negocjacji z ustalenia Warunków Umowy oraz stosowne załączniki. Na podstawie Umowy był zlecającym, natomiast Wnioskodawca był przyjmującym zlecenie. Za realizację zlecenia strony ustaliły wynagrodzenie zryczałtowane, które obejmowało m.in. dokumentację odbiorczą i powykonawczą (załącznik 2.1.1. do Protokołu negocjacji).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00