Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 24.10.2017, sygn. 0112-KDIL2-3.4012.331.2017.2.IP, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-3.4012.331.2017.2.IP
Prawo do odliczenia podatku VAT od nakładów związanych z projektem Niskoenergetyczne budynki użyteczności publicznej ().
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 8 sierpnia 2017 r. (data wpływu 9 sierpnia 2017 r.), uzupełnionego pismami z dnia: 9 sierpnia 2017 r. (data wpływu 10 sierpnia 2017 r.) oraz 28 września 2017 r. (data wpływu 3 października 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT od nakładów związanych z projektem Niskoenergetyczne budynki użyteczności publicznej ():
- w odniesieniu do wydatków związanych z promocją projektu jest nieprawidłowe;
- w odniesieniu do pozostałych wydatków ponoszonych w ramach projektu jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 9 sierpnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT od nakładów związanych z projektem Niskoenergetyczne budynki użyteczności publicznej (). Wniosek uzupełniono w dniu 10 sierpnia 2017 r. o dokument potwierdzający wniesienie opłaty od wniosku oraz w dniu 3 października 2017 r. o doprecyzowanie opisu sprawy oraz przedstawienie własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego w zakresie zadanych we wniosku pytań.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny (ostatecznie doprecyzowany w dniu 3 października 2017 r.).
Gmina (zwana dalej: Wnioskodawca lub Miasto) jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Jak stanowi art. 92 ust. 2 ustawy z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2016 r., poz. 814, z późn. zm.), miasto na prawach powiatu jest gminą wykonującą zadania powiatu na zasadach określonych w tej ustawie. Stosownie do przepisów Ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r., poz. 446, z późn. zm.), Miasto jest jednostką samorządu terytorialnego posiadającą osobowość prawną wykonującą zadania publiczne we własnym imieniu i na własną odpowiedzialność (art. 2 ust. 1 i 2 Ustawy o samorządzie gminnym). Miasto realizuje swoje zadania własne, które polegają na zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty oraz zadania zlecone z zakresu administracji rządowej, jak również z zakresu organizacji przygotowań i przeprowadzenia wyborów powszechnych oraz referendów (art. 7 i 8 tej ustawy).