Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.10.2017, sygn. 0114-KDIP2-3.4010.207.2017.1.PS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-3.4010.207.2017.1.PS
Czy Wnioskodawca jest uprawniony do ujęcia w kosztach uzyskania przychodów ponoszonych na podstawie Rozporządzenia wydatków na wypłatę rekompensat za opóźnienia lotów?
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 8 sierpnia 2017 r. (data wpływu 9 sierpnia2017r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 9 sierpnia 2017r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.
S. sp. z o.o. (dalej: S., Spółka, Wnioskodawca) jest spółką kapitałową, zarejestrowaną zgodnie z prawem polskim, której podstawowa działalność gospodarcza obejmuje świadczenie usług pasażerskiego transportu lotniczego. S. działa na rynku czarterowych linii lotniczych i posiada certyfikat przewoźnika lotniczego. Do głównych klientów Spółki należą organizatorzy turystyki prowadzący biura podróży(dalej: touroperatorzy), organizujący zbiorowe wyjazdy turystyczne. Jednocześnie, Spółkaw okresie objętym niniejszym wnioskiem nie oferowała na znaczącą skalę bezpośredniej sprzedaży swoich usług osobom fizycznym zainteresowanym przewozem lotniczym.
Działalność gospodarcza przewoźników lotniczych posiada swoją specyfikę, która charakteryzuje się istnieniem bardzo wielu czynników wpływających na wykonywane usługi,w tym często pozostających poza kontrolą przewoźnika. Wśród takich uwarunkowań można wyróżnić:
- działalność podmiotów trzecich, na którą przewoźnik lotniczy nie ma bezpośredniego wpływu (np. zarządzanie przepływem ruchu lotniczego przez kontrolę ruchu lotniczego, zachowania pasażerów) lub posiada wpływ ograniczony (poprzez np. wybór określonego poddostawcy usług na lotnisku),
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right