Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 03.10.2017, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.87.2017.2.PK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.87.2017.2.PK

Przechowywanie dokumentów w formie elektronicznej naliczonego

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 2 sierpnia 2017 r. (data wpływu 7 sierpnia 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości przechowywania dokumentów w formie elektronicznej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 sierpnia 2017 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości przechowywania dokumentów w formie elektronicznej.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka (Wnioskodawca) jest polskim rezydentem podatkowym, prowadzącym działalność w branży produkcyjnej. Wnioskodawca w związku ze skalą prowadzonej działalności rozważa zmianę praktyki przechowywania faktur i innych dowodów księgowych wystawianych i otrzymywanych w wersji papierowej poprzez wdrożenie procedury przechowywania w formie elektronicznej dokumentów odnoszących się do zbywanych i nabywanych przez Wnioskodawcę towarów i usług.

Procedura ta ma przedstawiać się następująco:

  • elektroniczna archiwizacja (digitalizacja) dotyczyć ma wszystkich dokumentów w formie papierowej, które Wnioskodawca wystawia i otrzymuje w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą tj. faktur (w tym paragonów stanowiących fakturę uproszczoną i faktur przewidzianych w § 3 rozporządzenia w sprawie wystawiania faktur), faktur korygujących, not księgowych, paragonów, rachunków, not odsetkowych, duplikatów faktur, not korygujących, dokumentów związanych z rozliczeniem delegacji przez pracowników, np. paragony, rachunki, bilety oraz innych dokumentów dokumentujących poniesienie przez pracowników wydatków w trakcie podróży służbowych, a także dodatkowych dokumentów sporządzanych przez pracowników np. w postaci ewidencji przebiegu pojazdów (kilometrówki);
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00