Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 03.10.2017, sygn. 0112-KDIL2-3.4012.380.2017.1.BC, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-3.4012.380.2017.1.BC
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania gadżetów reklamowych, towarów, których jednostkowa cena nabycia (bez podatku VAT) lub jednostkowy koszt wytworzenia nie przekracza 10 zł netto.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 29 sierpnia 2017 r. (data wpływu 1 września 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania gadżetów reklamowych, towarów, których jednostkowa cena nabycia (bez podatku VAT) lub jednostkowy koszt wytworzenia nie przekracza 10 zł netto jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 1 września 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania gadżetów reklamowych, towarów, których jednostkowa cena nabycia (bez podatku VAT) lub jednostkowy koszt wytworzenia nie przekracza 10 zł netto.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca zajmuje się produkcją i dystrybucją środków chemii gospodarczej. Spółka jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej VAT).
Celem Spółki jest ciągłe dążenie do intensyfikacji obrotu i zwiększanie przychodów i zysków ze sprzedaży oferowanych przez nią produktów/towarów, jak również stałe umacnianie pozycji Spółki i marek własnych na rynku.
W ramach prowadzonej działalności Spółka podejmuje liczne inicjatywy marketingowe mające na celu promocję oferowanych produktów, zwiększenie wolumenu sprzedaży towarów poprzez zachęcenie potencjalnych nabywców do zakupu jej produktów oraz budowanie udziału marki w rynku. W ramach działań promocyjno-marketingowych Spółka przekazuje nieodpłatnie (bez wynagrodzenia) partnerom biznesowym (np. sklepom, hurtowniom, dystrybutorom, sieciom) produkty własne, towary dystrybuowane (również zwane dalej łącznie towarami) oraz gadżety reklamowe. Celem takich działań jest aktywizacja sprzedaży towarów z oferty Spółki. Akcje promocyjne będą organizowane na terytorium kraju, tj. w ich ramach Spółka dokonywać będzie krajowej dostawy towarów i będą kierowane, co do zasady, do podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, a nie ostatecznych konsumentów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right