Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 17.10.2017, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.337.2017.2.JG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.337.2017.2.JG
Czy przedstawienie zapisu archiwalnego komunikacji między serwerami pocztowymi potwierdzającego przesłanie wiadomości e-mail z załącznikiem w postaci pliku PDF zawierającego określoną fakturę korektę VAT z serwera pocztowego Spółki na serwer pocztowy odbiorcy faktury, w formie przedstawionej w opisie zdarzenia przeszłego, może być uznane za wystarczające w rozumieniu art. 29a ust. 13 ustawy o podatku od towarów i usług potwierdzenie dostarczenia danej faktury korekty VAT do odbiorcy faktury?
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12 września 2017 r. (data wpływu 18 września 2017 r.) uzupełnione pismem z dnia 6 października 2017 (data wpływu 11 października 2017) w odpowiedzi na wezwanie tut. Organu z dnia 27 września 2017 r. (skutecznie doręczone w dniu 2 października 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie formy w jakiej można dokonać potwierdzenia odbioru faktury korygującej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 18 września 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie formy w jakiej można dokonać potwierdzenia odbioru faktury korygującej. Złożony wniosek został uzupełniony pismem z dnia 6 października 2017 r. (data wpływu 11 października 2017 r.) w odpowiedzi na wezwanie tut. Organu z dnia 27 września 2017 r. nr 0114-KDIP1-3.4012.337.2017.1.JG (skutecznie doręczone w dniu 2 października 2017 r.).
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest spółką komandytową prowadzącą działalność w zakresie handlu techniką grzewczą, sanitarną i domową. Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT i składa miesięczne deklaracje VAT. Wnioskodawca dokumentuje swoją sprzedaż na rzecz klientów stosownymi fakturami VAT. Dla części klientów Wnioskodawca wystawia faktury w formie papierowej, a dla niektórych w formie elektronicznej. Wystawianie klientom faktur w formie elektronicznej odbywa się według następującej procedury. Wnioskodawca przed rozpoczęciem wystawiania faktur w formie elektronicznej musi uzyskać zgodę kontrahenta na taką formę przesyłania faktur zgodnie z art. 106n ust. 1 ustawy o VAT. Zgoda taka jest wyrażana poprzez zawarcie porozumienia, w którym określone zostają zasady przesyłania takich faktur i wzajemne prawa i obowiązki stron z tym związane. W porozumieniu dotyczącym przesyłania faktur w formie elektronicznej strony ustalają, między innymi, że:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right