Interpretacja indywidualna z dnia 29.09.2017, sygn. 0114-KDIP1-3.4013.4.2017.1.ISZ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4013.4.2017.1.ISZ
W związku z treścią art. 132 ust. 7 ustawy, należy stwierdzić, że Wnioskodawca do składania korekt deklaracji DRA-1 powinien stosować przepisy ustawy Ordynacja podatkowa. Oznacza to, że Wnioskodawca w przypadku zmiany podstawy opodatkowania będącej jednocześnie podstawą do naliczenia Opłaty korekty dokonuje poprzez złożenie korekty deklaracji składanej za okres, w którym tę Opłatę wykazał.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 23 czerwca 2017 r. (data wpływu 30 czerwca 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi jest:
- prawidłowe - w zakresie terminu wykazywania Opłaty z tytułu wykonanych usług reklamy napojów alkoholowych w deklaracji DRA-1 (pyt. nr 1),
- nieprawidłowe - w zakresie terminu wykazywania w deklaracji DRA-1 zmiany wysokości Opłat w związku z korektą podstawy opodatkowania świadczonych usług (pyt nr 2-6).
UZASADNIENIE
W dniu 30 czerwca 2017 r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi w zakresie terminów składania deklaracji DRA-1 oraz terminów składania korekt tych deklaracji.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:
Spółka S.A. (dalej również jako: Spółka, Wnioskodawca) jest jednoosobową spółką akcyjną Skarbu Państwa, działającą na podstawie ustawy. Podstawowa działalność Wnioskodawcy obejmuje tworzenie i rozpowszechnianie ogólnokrajowych i regionalnych programów telewizyjnych. Oprócz wykonywania zadań z zakresu realizacji misji publicznej, nałożonych na Spółkę jako jednostkę publicznej radiofonii i telewizji, Wnioskodawca wykonuje również czynności typowo komercyjne, tj. przede wszystkim świadczy usługi reklamowe i promocyjne oraz usługi w zakresie sponsoringu, podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług (VAT) w wysokości 23%. Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT.