Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 20.07.2017, sygn. 0115-KDIT1-1.4012.228.2017.2.AJ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-1.4012.228.2017.2.AJ
Prawo do wystawiania faktur dokumentujących koszty ponoszone na nieruchomość wspólną oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących te koszty.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 5 maja 2017 r. (data wpływu 12 maja 2017 r.), uzupełnionym w dniu 12 lipca 2017 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do wystawiania faktur dokumentujących koszty ponoszone na nieruchomość wspólną oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących te koszty jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12 maja 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony w dniu 12 lipca 2017 r. o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do wystawiania faktur dokumentujących koszty ponoszone na nieruchomość wspólną oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących te koszty.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wspólnota Mieszkaniowa jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT. Wspólnotę tworzą właściciele 152 lokali niemieszkalnych w tym: 140 lokali użytkowanych jest w zakresie zakwaterowania turystycznego, 11 lokali są to lokale handlowo-usługowe, 1 hala garażowa. Budynek, w którym znajdują się powyższe lokale jest budynkiem usług turystycznych z lokalami użytkowymi, w tym lokalami okresowego wypoczynku.
W związku z powyższym Wspólnota ma w 100% charakter użytkowy. Wspólnota funkcjonuje w oparciu o przepisy ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali. Zgodnie z przepisami ww. ustawy, właściciel ponosi wydatki związane z utrzymaniem swojego lokalu i jest zobowiązany uczestniczyć w kosztach zarządu związanych z utrzymaniem nieruchomości wspólnej. Na koszty związane z utrzymaniem części wspólnych w przedmiotowej nieruchomości składają się m.in. konserwacje, przeglądy techniczne, ubezpieczenie, utrzymanie rachunku bankowego, opłaty pocztowe, ochrona obiektu i terenu oraz lokali użytkowych, wynagrodzenie administratora, koszty mediów części wspólnych m.in.: ogrzewanie, energia elektryczna zużywana do oświetlenia klatek schodowych, windy, woda i ścieki na cele gospodarcze (sprzątanie, podlewanie).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right