Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 22.09.2017, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.328.2017.1.MK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.328.2017.1.MK
w zakresie sposobu skorygowania błędnych danych nabywcy na fakturze
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 4 września 2017 r. (data wpływu 12 września 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu skorygowania błędnych danych nabywcy na fakturze jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12 września 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu skorygowania błędnych danych nabywcy na fakturze.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Spółka (dalej: Wnioskodawca) prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży hurtowej towarów.
Wnioskodawca jest podatnikiem podatku od towarów i usług, w związku z tym dokonując sprzedaży towarów oraz świadcząc usługi na rzecz kontrahentów będących podatnikami VAT -stosownie do przepisów ustawy podatku od towarów i usług wystawia faktury VAT.
Każdy kontrahent Spółki posiada Kartę klienta, która przekazywana jest kasjerowi i na podstawie danych zakodowanych na niej (obejmujących nazwę kontrahenta, jego adres prowadzenia działalności oraz nr NIP) wystawiana jest faktura VAT. Zdarza się, że osoba fizyczna dokonująca zakupów w imieniu i na rzecz Kontrahenta posiada kilka Kart klienta (tj. jest przedstawicielem kilku podmiotów i w ich imieniu dokonuje transakcji). W takim przypadku czasami dochodzi do pomyłek przy wystawianiu faktur VAT. Przykładowo osoba fizyczna dokonuje zakupów dla Spółki X (towarów, które będą wykorzystywane przez Spółkę X w prowadzonej działalności gospodarczej), przez pomyłkę okazuje kasjerowi Kartę klienta należącą do Spółki Y. W takiej sytuacji mimo, iż faktycznie nabywcą towarów jest Spółka X, faktura omyłkowo wystawiana jest na podmiot Y (zgodnie z danymi, które zawiera przekazana kasjerowi przy finalizowaniu transakcji Karta klienta należąca do kontrahenta Y).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right