Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 22.08.2017, sygn. 0112-KDIL2-2.4012.251.2017.1.AD, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4012.251.2017.1.AD
Podatek od towarów i usług w zakresie konieczności wymiany kas rejestrujących w związku z centralizacją Wnioskodawcy z jego jednostką budżetową ZRS.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 19 czerwca 2017 r. (data wpływu 29 czerwca 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie konieczności wymiany kas rejestrujących w związku z centralizacją Wnioskodawcy z jego jednostką budżetową ZRS jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 29 czerwca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie konieczności wymiany kas rejestrujących w związku z centralizacją Wnioskodawcy z jego jednostką budżetową ZRS.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
W związku z obowiązkową centralizacją podatku od towarów i usług w jednostkach samorządu terytorialnego, Gmina od dnia 1 stycznia 2017 roku rozpoczęła wspólne rozliczanie podatku VAT wraz z jej jednostkami budżetowymi. Gmina jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Gmina wykonuje w szczególności zadania własne i zlecone, do których realizacji jest obowiązana na podstawie odrębnych przepisów prawa. Gmina jako organ władzy publicznej, a zarazem osoba prawna, do wykonywania ciążących na niej zadań, tworzy jednostki budżetowe, o różnym stopniu samodzielności czy niezależności. Jednostki budżetowe Gminy tworzone są na podstawie uchwalonego statutu Gminy (Uchwała z dnia 15 lutego 2013 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy).