Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 13.03.2017, sygn. 0461-ITPP1.4512.987.2016.1.MS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0461-ITPP1.4512.987.2016.1.MS
Opodatkowanie opłaty za pobyt w przedszkolu.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12 grudnia 2016 r. (data wpływu 19 grudnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania opłat za pobyt dzieci w przedszkolu ponad podstawę programową jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 grudnia 2016 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania opłat za pobyt dzieci w przedszkolu ponad podstawę programową.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca (Gmina Miejska) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT i składa do właściwego urzędu skarbowego deklaracje VAT-7. Gmina, wykonuje zadania własne zawarte w ustawie z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, wśród których znajdują się m.in. sprawy z zakresu edukacji publicznej. Jednocześnie w świetle zapisów ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (dalej: ustawa o systemie oświaty), jest organem prowadzącym publiczne placówki edukacyjne, w tym przedszkola samorządowe.
Przedszkole samorządowe działa jako jednostka budżetowa Gminy i realizuje zadania własne w zakresie wychowania przedszkolnego i edukacji publicznej obejmującego dzieci w przedziale wieku 3 do 6 lat. W ramach realizacji swoich zadań statutowych, Przedszkole realizuje programy wychowania przedszkolnego uwzględniające podstawę programową wychowania przedszkolnego. Prawo dzieci do korzystania z wychowania przedszkolnego (w tym do nauczania, wychowania i opieki) w wymiarze do 5 godzin dziennie jest nieodpłatne, natomiast ponad ustalony limit czasu pobierana jest odpłatność, nie wyższa niż opłata wskazana w przepisach oświatowych (art. 14 ust. 5 ustawy o systemie oświaty). Wysokość opłaty została określona w Uchwale Rady Miejskiej. Przedszkole w celu zapewnienia prawidłowej realizacji zadań opiekuńczych, w szczególności wspierania prawidłowego rozwoju dzieci, umożliwia korzystanie z posiłków, które jest odpłatne. Opłaty za wyżywienie są skalkulowane wyłącznie na poziomie zapewniającym jedynie pokrycie faktycznych kosztów wytworzenia posiłków.