Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 05.06.2017, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.159.2017.1.AT, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.159.2017.1.AT
Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z przebudową targowiska.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 18 kwietnia 2017 r. (data wpływu 25 kwietnia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego w związku z inwestycją związaną z przebudową targowiska w ramach zadania pn. jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 25 kwietnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego w związku z inwestycją związaną z przebudową targowiska w ramach zadania pn. .
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W związku z wykonywaniem zadań własnych zamierza dokonać przebudowy targowiska miejskiego w w ramach zadania pn. w ramach poddziałania Wsparcie inwestycji w tworzenie, ulepszanie i rozwijanie podstawowych usług lokalnych dla ludności wiejskiej, w tym rekreacji, kultury i powiązanej infrastruktury, objętego PROW na lata 2014-2020. Inwestycja będzie polegała na rozbudowie instalacji elektrycznej, budowie instalacji fotowoltaicznej, montażu zewnętrznych rolet na hali targowej oraz utwardzeniu miejsc parkingowych.
Gmina pobiera od podmiotów handlujących opłatę targową, którą zgodnie z art. 15 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych pobiera się niezależnie od należności przewidzianych w odrębnych przepisach za korzystanie z urządzeń targowych oraz za inne usługi świadczone przez prowadzącego targowisko, stąd ma ona charakter nieekwiwalentnego zobowiązania podatkowego, powstającego z mocy prawa z dniem zaistnienia zdarzenia, z którym ustawa podatkowa wiąże powstanie takiego zobowiązania. Natomiast w stosunku do osób zainteresowanych (zgodnie z zarządzeniem ), Gmina nalicza czynsz dzierżawny za rezerwację miejsca stosując stawkę podstawową 23%. Pobór czynszu dzierżawnego jest wynikiem zawarcia umowy o charakterze cywilnoprawnym z podmiotami handlującymi. Całe targowisko wykorzystywane jest do celów prowadzonej przez Gminę działalności gospodarczej.