Interpretacja indywidualna z dnia 11.07.2017, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.85.2017.1.KW1, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.85.2017.1.KW1
w zakresie skutków podatkowych związanych z przeprowadzeniem przez Wnioskodawcę akcji promocyjnych na zlecenie klienta
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 9 maja 2017 r. (data wpływu 11 maja 2017 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych związanych z przeprowadzeniem przez Wnioskodawcę akcji promocyjnych w odniesieniu do:
- loterii promocyjnych jest nieprawidłowe;
- w pozostałym zakresie jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 11 maja 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych związanych z przeprowadzeniem przez Wnioskodawcę akcji promocyjnych na zlecenie klienta.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług reklamy, a także promocji oraz marketingu towarów i usług. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca zamierza organizować, na zlecenie oraz koszt swojego klienta (dalej Zleceniodawca), różnego rodzaju akcje promocyjne, w tym konkursy i loterie, skierowane do konsumentów oraz przedsiębiorców (dalej Akcje promocyjne). Celem Akcji promocyjnych jest zwiększenie przychodów Zleceniodawcy. W ramach Akcji promocyjnych Wnioskodawca zamierza organizować m.in. loterie promocyjne oraz konkursy tj. przedsięwzięcia o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2) ustawy PIT.
W ramach loterii promocyjnych uczestnicy loterii będą nieodpłatnie brali udział w loterii poprzez przesłanie Wnioskodawcy (organizatorowi loterii) zgłoszenia do loterii. Do udziału w loterii promocyjnej będzie uprawniało uczestnika nabycie produktu promocyjnego Zleceniodawcy w wybranych punktach sprzedaży detalicznej, jak w szczególności sklepy. O wyniku gry (przyznanie nagrody) będzie decydował przypadek. W ramach loterii promocyjnej uczestnicy loterii będą mogli wygrać nagrody rzeczowe, jak np. samochód, usługi, jak np. wycieczka, czy też bony, karty przedpłacone, vouchery na towary lub usługi, bądź gotówkę.