Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 21.06.2017, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.166.2017.1.MC, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.166.2017.1.MC

w zakresie zastosowania dla dostawy paliwa lotniczego na rzecz pośrednika stawki podatku VAT w wysokości 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 18 ustaw

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 10 maja 2017 r. (data wpływu 16 maja 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania dla dostawy paliwa lotniczego na rzecz pośrednika stawki podatku VAT w wysokości 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 18 ustawy jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 maja 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania dla dostawy paliwa lotniczego na rzecz pośrednika stawki podatku VAT w wysokości 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 18 ustawy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest polskim rezydentem podatkowym i prowadzi na terytorium RP działalność gospodarczą m.in. w zakresie sprzedaży hurtowej paliw i działalności usługowej wspomagającej transport lotniczy. Wnioskodawca jest również czynnym podatnikiem VAT.

W toku swojej działalności wnioskodawca dokonuje także dostaw towarów służących zaopatrzeniu środków transportu lotniczego używanych przez przewoźników lotniczych wykonujących głównie przewozy w transporcie międzynarodowym. Dotyczy to m.in. dostaw paliwa lotniczego, tankowanego przez Wnioskodawcę na terenie polskich portów lotniczych, bezpośrednio do samolotów używanych przez zagranicznych przewoźników lotniczych. Przewoźnicy ci, wykonują przewozy głównie o charakterze międzynarodowym, a Wnioskodawca uzyskuje od tych przewoźników dokument Aircraft Operating Certificate (AOC). Umowa dostawy paliwa lotniczego zawierana jest bezpośrednio z międzynarodowym przewoźnikiem. Paliwo jest przechowywane przez Wnioskodawcę na terenie portu lotniczego, w którym tankowane są samoloty. Wnioskodawca posiada dokumentację każdej wykonanej w ten sposób dostawy, która potwierdza m.in. ilość i rodzaj dostarczonego paliwa, zatankowany środek transportu oraz nabywcę paliwa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00