Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 09.06.2017, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.24.2017.2.LG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.24.2017.2.LG

Wystawienie faktury przez dokonaniem dostawy towarów

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 29 marca 2017 r. (data wpływu 3 kwietnia 2017 r.), uzupełnionym pismem z 25 maja 2017 r. (data wpływu 29 maja 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości wystawienia faktury przed dokonaniem dostawy towarów jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 kwietnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości wystawienia faktury przed dokonaniem dostawy towarów.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 25 maja 2017 r. będącym odpowiedzią na wezwanie Organu z 22 maja 2017 r. znak: 0111-KDIB3-3.4012.24.2701.1.LG.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca X Sp. z o.o. Sp. komandytowa jest zarejestrowanym podatnikiem VAT dokonującym dostawy towarów i świadczenia usług dla podmiotów z Polski jak i podmiotów z zagranicy.

X Sp. z o.o. Sp. komandytowa mająca siedzibę oraz miejsce zarządu na terytorium Polski, prowadzi działalność gospodarczą między innymi w zakresie projektowania i wykonania pod specjalne zamówienie a następnie dostarczenia i montażu kompletnych linii transportowych (montażowych) przeznaczonych do produkcji siedzeń samochodowych w halach montażowych. Montaż linii odbywa się w miejscu dostawy wskazanym przez odbiorcę.

W przedmiotowym przypadku Wnioskodawca dokonał początkiem marca br. odprawy celnej i wysyłki transportem morskim wykonanej linii do odbiorcy w Argentynie. Przesyłka zgodnie z planem dotrze do miejsca przeznaczenia 4 kwietnia 2017r. Wówczas rozpocznie się montaż linii przez pracowników Wnioskodawcy, którzy w tym celu odbędą podróż służbową. Prace montażowe, konfiguracja modułów oraz próbne uruchomienie i odbiór całej linii potrwa około 2 tygodni i zakończy się w drugiej połowie kwietnia br. Wnioskodawca na potrzeby dokonania odprawy celnej początkiem marca br. wystawił fakturę, będącą podstawą ustalenia wartości świadczenia w zgłoszeniu celnym. Warunki dostawy Incoterms ustalono na DAP Escobar Argentyna.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00