Interpretacja indywidualna z dnia 27.04.2017, sygn. 0112-KDIL5.4010.1.2017.1.AO, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL5.4010.1.2017.1.AO
Koszty uzyskania przychodów.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 28 lutego 2017 r. (data wpływu 1 marca 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 1 marca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością. Głównym przedmiotem działalności Spółki jest działalność handlowa (sprzedaż nowych ciągników marki X, maszyn rolniczych oraz części zamiennych), a także usługowa (serwis gwarancyjny i pogwarancyjny).
W ostatnich latach Spółka powzięła decyzję o wybudowaniu nowej siedziby, której utworzenie ma wpłynąć na rozwój działalności Spółki, w szczególności na pozyskanie nowych klientów na oferowane przez siebie towary oraz usługi. Nowa siedziba to również postrzeganie Spółki jako wiarygodnego partnera biznesowego, dobrego pracodawcy oraz podmiotu posiadającego duży potencjał rozwojowy. Wnioskodawca podkreślił, że Spółka obsługuje najważniejszy dla producenta rynek, co klientów i partnerów biznesowych powinno utwierdzić w przekonaniu, że poprzez wybudowanie nowoczesnej siedziby marka X chce pozostać na polskim rynku na długie lata i stale umacniać swoją pozycję.
W dniu xx października 2016 r. Spółka zorganizowała uroczyste otwarcie nowej siedziby połączonej z prezentacją zmodernizowanej linii ciągników Y (premiera światowa). Uroczystość oprócz zaprezentowania nowego obiektu Spółki była także okazją do światowej premiery nowej generacji ciągników Y, które Spółka ma zamiar w najbliższym czasie sprzedawać na polskim rynku. Działania takie mają umocnić pozycję Spółki na polskim rynku sprzedaży ciągników a także promować Spółkę, jako wiarygodnego kontrahenta i partnera biznesowego.