Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

TEMATY:
TEMATY:

Interpretacja indywidualna z dnia 13.05.2017, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.116.2017.1.WL, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.116.2017.1.WL

obowiązek centralizacji rozliczeń w podatku VAT Wojewódzkiego Urzędu Pracy z jednostką samorządu terytorialnego

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 3 kwietnia 2017 r. (data wpływu 11 kwietnia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku centralizacji rozliczeń w podatku VAT Wojewódzkiego Urzędu Pracy z jednostką samorządu terytorialnego jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 kwietnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku centralizacji rozliczeń w podatku VAT Wojewódzkiego Urzędu Pracy z jednostką samorządu terytorialnego.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

W związku z wprowadzeniem w Samorządzie Województwa scentralizowanego modelu rozliczania podatku od towarów i usług (VAT), Wojewódzki Urząd Pracy w , (dalej jako WUP), jako występujący w strukturze organizacyjnej Województwa, został włączony od dnia 01.01.2017 r. do ogółu jednostek podlegających centralizacji. WUP do dnia 31.12.2016 r. nie był czynnym podatnikiem VAT. Od 01.01.2017r. WUP funkcjonuje na potrzeby deklaracji VAT-7 z NIP-em Województwa.

Wszelkie dokumenty związane z podstawową działalnością jednostki w tym realizowanymi projektami w ramach trwającej Perspektywy Finansowej 2014-2020 uwzględniają tenże NIP. Każda faktura zakupu, umowa zawierana z wykonawcą nosi znamiona Nabywcy jako Województwa i odbiorcy jako WUP. Obowiązek powołania Wojewódzkiego Urzędu Pracy wynika z ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r., poz. 645 z późn. zm.: dalej ustawa o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy). Zgodnie z art. 8 ust. 3 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, zadania Województwa w zakresie polityki rynku pracy realizowane są przez Wojewódzki Urząd Pracy będący jednostką organizacyjną samorządu województwa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00