Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 11.05.2017, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.71.2017.1.AM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.71.2017.1.AM

w zakresie zasad wystawiania i przechowywania faktur elektronicznych oraz potwierdzania w sposób elektroniczny odbioru faktury korygującej

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 17 marca 2017 r. (data wpływu 28 marca 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zasad wystawiania i przechowywania faktur elektronicznych oraz potwierdzania w sposób elektroniczny odbioru faktury korygującej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 marca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zasad wystawiania i przechowywania faktur elektronicznych oraz potwierdzania w sposób elektroniczny odbioru faktury korygującej.

We wniosku przedstawiono następujący następujące zdarzenie przyszłe.

Bank S.A. (dalej: Bank) prowadzi działalność gospodarczą w zakresie usług finansowych oferowanych klientom indywidualnym i instytucjonalnym, zarówno rezydentom jak i nierezydentom w rozumieniu przepisów podatkowych. Usługi te w przeważającej większości stanowią usługi zwolnione z opodatkowania VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 7 oraz 37-41 oraz ust. 13 ustawy o VAT. Bank wykonuje przy tym także czynności opodatkowane VAT.

W związku ze świadczeniem usług lub dostawą towarów, Bank wystawia faktury. Faktury te zawierają wszystkie elementy określone w przepisach ustawy o VAT albo Rozporządzenia w sprawie wystawiania faktur.

Bank zamierza rozpocząć wystawianie faktur (w tym faktur korygujących i duplikatów faktur) w formie elektronicznej. W związku z powyższym, Bank zamierza zrezygnować z wystawiania faktur w formie papierowej w stosunku do tych odbiorców - klientów (dalej: Klient), którzy zaakceptują otrzymywanie faktur w formie elektronicznej (dalej: faktury elektroniczne). Akceptacja ta będzie dokonywana na piśmie w formie odrębnego porozumienia, w którym zostaną określone m.in. adresy e-mail, na które Bank będzie wysyłał faktury oraz adresy e-mail Banku, z których te faktury będą wysyłane.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00