Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 24.04.2017, sygn. 2461-IBPP3.4512.75.2017.1.ES, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 2461-IBPP3.4512.75.2017.1.ES

prawo do odliczenia i zwrotu podatku naliczonego wykazanego w fakturach zakupowych związanych z planowaną inwestycją

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1948 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 25 stycznia 2017 r. (data wpływu 31 stycznia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia i zwrotu podatku naliczonego wykazanego w fakturach zakupowych związanych z planowaną inwestycją pn. P. - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 stycznia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia i zwrotu podatku naliczonego wykazanego w fakturach zakupowych związanych z planowaną inwestycją pn. P..

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Gmina jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Rozlicza między innymi podatek VAT w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków. Od roku 2013 realizuje zadanie inwestycyjne pn. P. objęte PROW na lata 2007-2013 wybudowując już łącznie 134 szt. przydomowych oczyszczalni ścieków (I etap - 36 szt., II etap - 98 szt.). Gmina uzyskała pomoc finansową na realizację projektu w wysokości 75% poniesionych na inwestycję kosztów kwalifikowanych. Udział pieniężny mieszkańców oraz prawa i obowiązki stron określone zostały w umowach cywilnoprawnych, które zawarte były wówczas z mieszkańcami, u których były budowane oczyszczalnie. (Przydomowe oczyszczalnie budowane były u mieszkańców niemających możliwości podłączenia się do kanalizacji zbiorczej). Mieszkańcy ponosili wówczas 50% kosztów i 50% kosztów ponosiła Gmina odliczając 75% kosztów kwalifikowanych. Po zakończeniu budowy oczyszczalnie przez 5 lat będą własnością Gminy, a mieszkańcy będą je bezpłatnie użytkować. Po tym czasie przedmiotowe oczyszczalnie zostaną bezpłatnie przekazane właścicielom nieruchomości, którzy to będą ponosili wszelkie koszty związane z ich utrzymaniem. Gmina po przekazaniu ww. oczyszczalni nie będzie ponosiła żadnych kosztów związanych z jej eksploatacją. Ww. przekazanie nie miało jeszcze miejsca, gdyż nie upłynęło 5 lat. Od wpłat mieszkańców został naliczony i odprowadzony podatek VAT. Gmina miała pełne prawo odliczenia podatku VAT w związku z budową przydomowych oczyszczalni ścieków, wynikające z faktur zakupowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00