Interpretacja indywidualna z dnia 21.04.2017, sygn. 1061-IPTPP1.4512.103.2017.2.MW, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 1061-IPTPP1.4512.103.2017.2.MW
sposób dokumentowania udzielanych rabatów pośrednich, prawo i termin obniżenia podatku należnego z tytułu udzielanych rabatów pośrednich
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) w związku z art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. poz. 1948, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 13 lutego 2017r. (data wpływu 16 lutego 2017r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- sposobu dokumentowania udzielanych rabatów pośrednich,
- prawa i terminu obniżenia podatku należnego z tytułu udzielanych rabatów pośrednich
-jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 16 lutego 2017 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie:
- sposobu dokumentowania udzielanych rabatów pośrednich,
- prawa i terminu obniżenia podatku należnego z tytułu udzielanych rabatów pośrednich.
Wniosek został uzupełniony w dniu 4 kwietnia 2017r. w zakresie przedmiotu wniosku, uiszczenia brakującej opłaty oraz o wskazanie przepisów prawa podatkowego, w zakresie których Wnioskodawca oczekuje wydania interpretacji.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
S.A. (dalej: Spółka, Wnioskodawca) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT.
Wnioskodawca prowadzi działalność w zakresie przetwórstwa mięsa, warzyw oraz owoców i sprzedaży gotowych posiłków i dań oraz konserw. Spółka sprzedaje swoje produkty do sieci handlowych (sklepów wielkopowierzchniowych), a także do hurtowni. Sieci handlowe zasadniczo dokonują sprzedaży produktów Spółki bezpośrednio na rzecz konsumentów, hurtownie z kolei sprzedają produkty wytwarzane przez Spółkę na rzecz mniejszych sieci sklepowych lub poszczególnych sklepów (dalej: Nabywcy pośredni), a te z kolei - na rzecz ostatecznych konsumentów. Spółka nie ma zawartych umów dostaw bezpośrednio z Nabywcami pośrednimi, nie dokonuje bowiem na ich rzecz bezpośrednio żadnych dostaw. Z uwagi na brak obrotu bezpośrednio z Nabywcami pośrednimi Spółka nie wystawia na rzecz Nabywców pośrednich faktur sprzedażowych.