Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 12.04.2017, sygn. 1462-IPPB3.4510.10.2017.2.EŻ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 1462-IPPB3.4510.10.2017.2.EŻ

w zakresie kosztów uzyskania przychodów

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 22 grudnia 2016 r. (data wpływu 3 stycznia 2017r.) uzupełnionym na wezwanie z dnia 22 lutego 2017r., (data doręczenia: 24 lutego 2017.) nr 1462-IPPB3.4510.10.2017.1.EŻ, data wpływu: 9 marca 2017r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 stycznia 2017 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów dotyczących wynagrodzeń oraz dodatków inwestycyjnych, związanych z inwestycją polegającą na budowie budynku mieszkalnego wielorodzinnego, w którego parterze usytuowane będą lokale handlowo-usługowe.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółdzielnia Mieszkaniowa jest płatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych. Spółdzielnia zamierza rozpocząć realizację inwestycji, która polegać będzie na budowie na nieruchomości, pozostającej w jej użytkowaniu wieczystym, budynku mieszkalnego wielorodzinnego, w którego parterze usytuowane zostaną lokale użytkowe (handlowo-usługowe) oraz lokal administracyjny, a w części podziemnej dwukondygnacyjny garaż z miejscami parkingowymi. Lokale mieszkalne wraz z częścią miejsc postojowych będą sprzedane osobom fizycznym lub prawnym, na podstawie umów deweloperskich. Lokale użytkowe i pozostała część miejsc postojowych będą po wybudowaniu budynku stanowić własność Spółdzielni, która będzie je wynajmować innym osobom. Lokal administracyjny będzie wykorzystywany na potrzeby związane z działalnością Spółdzielni. Lokale użytkowe, lokal administracyjny i część miejsc postojowych, które będą przedmiotem umów najmu, stanowić będą w przyszłości środki trwałe Spółdzielni. Na podstawie wykonanej już koncepcji architektonicznej budynku można stwierdzić, że łączna powierzchnia użytkowa lokali mieszkalnych wraz z powierzchnią pomieszczeń przynależnych stanowić będzie ok. 89% łącznej powierzchni użytkowej wszystkich lokali wraz z pomieszczeniami do nich przynależnymi (wyliczenie według zasad wynikających z art. 3 ust. 3 ustawy o własności lokali), a miejsca postojowe w podziemnym garażu, które po wybudowaniu budynku pozostaną własnością Spółdzielni, stanowić będą ok. 11-12% wszystkich miejsc postojowych w garażu podziemnym. W związku z powyższym należy przyjąć, że część kosztów, czyli ok. 11% kosztów, które Spółdzielnia poniesie na wybudowanie budynku, to będą koszty wytworzenia jej środków trwałych, a pozostała część, czyli ok 89% tych kosztów stanowić będą koszty przedsięwzięcia deweloperskiego. W związku z realizacją powyższej inwestycji, Spółdzielnia: a) zatrudni osoby, których obowiązki związane będą wyłącznie z tą inwestycją, b) zatrudni przy realizacji inwestycji część dotychczasowych pracowników, którzy oprócz dotychczasowych obowiązków, mieszczących się w pojęciu ogólnego zarządu Spółdzielni, będą wykonywać obowiązki związane z realizacją powyższej inwestycji i z tego tytułu będą otrzymywać oprócz dotychczasowych wynagrodzeń, które stanowią koszty zarządu Spółdzielnią, dodatkowe wynagrodzenia w postaci tzw. dodatków inwestycyjnych, które nie będą kwalifikowane jako koszt ogólny zarządu. Osoby wskazane powyżej będą wykonywać swoje obowiązki zarówno na rzecz wytworzenia całej inwestycji (np. inspektorzy nadzoru, obsługa prawna i obsługa księgowa), jak i wyłącznie na rzecz przedsięwzięcia deweloperskiego (np. pracownicy biura sprzedaży lokali mieszkalnych).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00