Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 03.04.2017, sygn. 2461-IBPP1.4512.95.2017.2.JN, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 2461-IBPP1.4512.95.2017.2.JN

Dokumentacja uprawniająca do zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia brak daty sporządzenia (data wpływu 24 stycznia 2017 r.) uzupełnionym pismem z dnia 8 marca 2017 r. (data wpływu 14 marca 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentacji uprawniającej do zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów dostarczanych przez firmę A za pośrednictwem kuriera oraz w zakresie dokumentacji uprawniającej do zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów dostarczanych przez pracowników firmy A jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 marca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentacji uprawniającej do zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów dostarczanych przez firmę A za pośrednictwem kuriera oraz w zakresie dokumentacji uprawniającej do zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów dostarczanych przez pracowników firmy A. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 8 marca 2017 r. (data wpływu 14 marca 2017 r.) o podpis, opłatę oraz wskazanie przedmiotu wniosku.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca i firma A mają swoje siedziby w Polsce i są zarejestrowanymi czynnymi podatnikami VAT. Wnioskodawca jest zarejestrowany do transakcji wewnątrzwspólnotowych. Współpracuje on z firmą A, wykonując świadczenia na rzecz innych podmiotów z Unii Europejskiej. Podmioty te są w swoich krajach zarejestrowanymi podatnikami podatku od wartości dodanej, także do transakcji wewnątrzwspólnotowych. Wnioskodawca sprzedaje (dokonuje dostawy) towary (są to elementy systemu elektronicznej inteligencji biznesowej bazującego na telewizji przemysłowej) na rzecz podmiotów z UE, natomiast firma A na jego zlecenie dokonuje wysyłki lub/i transportuje towary do odbiorcy w jednym z krajów UE, a także świadczy usługi polegające na instalacji i konfiguracji dostarczonych towarów (systemu inteligencji biznesowej), a także szkoleniu personelu. Firma A dostarcza na zlecenie Wnioskodawcy sprzęt do podmiotów w UE w dwojaki sposób:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00