Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 22.03.2017, sygn. 2461-IBPP2.4512.120.2017.1.MG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 2461-IBPP2.4512.120.2017.1.MG

dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia kwot podatku VAT wynikającego z faktur dokumentujących wydatki poniesione na realizację zadania.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 24 stycznia 2017 r. (data wpływu 7 lutego 2017 r.), uzupełnionym pismem, które wpłynęło do tut. organu w dniu 10 marca 2017 r., o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia kwot podatku VAT wynikającego z faktur dokumentujących wydatki poniesione na realizację zadania pn. ... jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 lutego 2017 r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek, uzupełniony w dniu 10 marca 2017 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia kwot podatku VAT wynikającego z faktur dokumentujących wydatki poniesione na realizację zadania pn. ....

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Gmina R. jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Realizując zadania własne Gminy określone w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. 2016, poz. 446) tj. w zakresie zaspokojenia zbiorowych potrzeb w sprawach gminnych dróg, a w szczególności w celu poprawy dostępności komunikacyjnej, Wnioskodawca będzie realizował projekt pt. Przebudowa nawierzchni drogi gminnej, w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 w ramach operacji typu Budowa lub modernizacja dróg lokalnych. W wyniku realizacji operacji osiągnięty zostanie następujący cel: Poprawa bezpieczeństwa dzieci w drodze do szkoły i ułatwienie dojazdu mieszkańców miejscowości X do nieruchomości poprzez przebudowę drogi gminnej (). Operacja zostanie zrealizowana na działkach gminnych. W wyniku tej operacji powstanie droga publiczna ogólnodostępna, a korzystanie z niej będzie nieodpłatne. Nie planuje się przekazania prawa własności elementu wybudowanej infrastruktury. W ramach realizowanego projektu Gmina będzie nabywała usługi, a faktury będą wystawiane na Gminę. Usługi nabywane w ramach projektu Przebudowa nawierzchni drogi gminnej nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych jak również efekty realizowanej operacji pn. nie będą służyły czynnościom podlegającym opodatkowaniu podatkiem VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00