Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 06.04.2017, sygn. 1462-IPPP3.4512.116.2017.1.IG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 1462-IPPP3.4512.116.2017.1.IG
w zakresie dokumentu potwierdzającego otrzymanie faktury korygującej przez nabywcę towaru lub usługi
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 lutego 2017 r. (data wpływu 17 lutego 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentu potwierdzającego otrzymanie faktury korygującej przez nabywcę towaru lub usługi jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17 lutego 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentu potwierdzającego otrzymanie faktury korygującej przez nabywcę towaru lub usługi.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
C. Sp. z o.o. (dalej C. lub Spółka) jest producentem oraz dystrybutorem cementu, betonu i kruszyw. Spółka jest czynnym podatnikiem VAT. Sprzedaż towarów i usług jest dokumentowana fakturami VAT. Zdarzą się sytuacje, w których Spółka dokonuje korekty faktur zmniejszających wartości wykazane na fakturze w tym wartość podatku VAT.
Zasadniczo Spółka wysyła do kontrahentów papierowe faktury korygujące pocztą za potwierdzeniem odbioru. W niektórych przypadkach może się zdarzyć, że potwierdzenie odbioru faktury korygującej nie dotrze do Spółki lub zaginie lub faktura zostanie wysłana jedynie za potwierdzaniem nadania.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right