Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29.03.2017, sygn. 3063-ILPP1-2.4512.53.2017.1.PG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 3063-ILPP1-2.4512.53.2017.1.PG
Zastosowanie mechanizmu odwrotnego obciążenia w stosunku do nabywanych usług budowlanych.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 17 stycznia 2017 r. (data wpływu 14 lutego 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia do nabywanych przez Wnioskodawcę usług budowlanych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 14 lutego 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia do nabywanych przez Wnioskodawcę usług budowlanych.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca będący czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług prowadzi działalność gospodarczą, której głównym przedmiotem jest sprzedaż hurtowa dywanów. Ponadto Wnioskodawca jest właścicielem nieruchomości na której prowadzi inwestycje. Wzniesiony ma być budynek biurowy, który będzie wykorzystywany na potrzeby prowadzonej przez Wnioskodawcę działalności gospodarczej. Jest prawdopodobne, że udział w nieruchomości lub wyodrębnione lokale będą zbyte na rzecz innego podmiotu, który będzie wykorzystywał nieruchomość do celów biurowych. Wnioskodawca zleca podmiotom świadczącym usługi budowlane prowadzenie robót budowlanych na wznoszonym obiekcie, wśród zamawianych usług są te wymienione w poz. 2-48 załącznika nr 14 do ustawy o podatku od towarów i usług. Wnioskodawca nie zawarł z żadnym ze zleceniobiorców umowy generalnego wykonawstwa.