Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 04.04.2017, sygn. 1462-IPPP3.4512.48.2017.2.KT, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 1462-IPPP3.4512.48.2017.2.KT

w zakresie opodatkowania i dokumentowania czynności wykonywanych pomiędzy stronami umowy konsorcjum oraz uznania partnera konsorcjum za podwykonawcę zobowiązanego do rozliczenia podatku z tytułu świadczonych usług budowlanych

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12 stycznia 2017 r. (data wpływu 16 stycznia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług

  • jest prawidłowe w części dotyczącej opodatkowania i dokumentowania czynności wykonywanych pomiędzy stronami umowy konsorcjum (pyt. 1),
  • jest nieprawidłowe w części dotyczącej uznania partnera konsorcjum za podwykonawcę zobowiązanego do rozliczenia podatku z tytułu świadczonych usług budowlanych (pyt. 2).

UZASADNIENIE

W dniu 16 stycznia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i dokumentowania czynności wykonywanych pomiędzy stronami umowy konsorcjum oraz uznania partnera konsorcjum za podwykonawcę zobowiązanego do rozliczenia podatku z tytułu świadczonych usług budowlanych.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej świadczy usługi budowlane. Usługi te realizowane są głównie (co najmniej 90% przypadków) w ramach kontraktów zawieranych w trybie Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Głównymi zleceniodawcami Wnioskodawcy są gminy oraz powiaty.

Wnioskodawca w ramach zawieranych umów występuje - w większości przypadków - jako generalny wykonawca. Wnioskodawca świadczy także usługi budowlane w ramach umów zawieranych z podmiotami działającymi w ramach umowy konsorcjalnej. Wnioskodawca w umowie konsorcjalnej zazwyczaj występuje jako Partner konsorcjum. W takiej sytuacji fakturę na rzecz zamawiającego wystawia Lider konsorcjum.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00