Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 23.03.2017, sygn. 1061-IPTPB3.4511.86.2016.1.GG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 1061-IPTPB3.4511.86.2016.1.GG

Czy Wnioskodawca może zaliczać do kosztów uzyskania przychodów (proporcjonalnie do Jego prawa do udziału w zysku Spółki) koszty w takiej części, w jakiej suma płatności Wnioskodawcy na rzecz hurtowni farmaceutycznych w roku podatkowym przekracza 15 000 zł, a płatności są dokonywane bez pośrednictwa rachunku płatniczego, jeżeli wraz z każdym zamówieniem towarów zawierana jest jedna nowa umowa z hurtownią farmaceutyczną, a całkowita płatność wynikająca z takiej umowy (niezależnie od liczby wystawionych faktur dotyczących tej umowy) nie przekracza kwoty 15 000 zł?

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) w związku z art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 26 stycznia 2017 r. (data wpływu 30 stycznia 2017 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 stycznia 2017 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jest wspólnikiem w sp.j. (dalej: Spółka). Spółka prowadzi działalność gospodarczą w formie trzech aptek ogólnodostępnych na podstawie ważnego zezwolenia. W toku działalności rozlicza się gotówkowo i bezgotówkowo. Z tytułu dostaw towarów do aptek płatności realizowane są głównie w gotówce przez pracowników apteki przyjmujących zamówienie. W praktyce, w przypadku złożenia zamówienia w hurtowni farmaceutycznej Spółka otrzymuje fakturę, za którą należność w gotówce uiszcza pracownik apteki przy dostawie towarów do apteki. Jednemu zamówieniu odpowiada jedna lub kilka faktur. Kwota należności wynikająca z jednego zamówienia nie przekracza 15 000 zł. Należność uiszczana jest w całości (jednorazowo) za jedną fakturę. Spółka utrzymuje stałą współpracę handlową z hurtowaniami, jednakże nie zawiera z nimi umów ramowych, poszczególne umowy dostaw traktowane jako pojedyncze transakcje zawierane są przy składaniu bądź przyjęciu każdego zamówienia. Przy składaniu zamówienia Spółka otrzymuje informacje o cenach zamawianych towarów i ewentualnych upustach. Na etapie składanego zamówienia Spółka może nie wiedzieć, która hurtownia farmaceutyczna przyjmie zamówienie. Wynika to z faktu, że zamówienie następuje przez system komputerowy, który wybiera najkorzystniejszą w danym momencie ofertę hurtowni farmaceutycznej w odpowiedzi na złożone zamówienie. Z chwilą zaakceptowania zamówienia przez hurtownię zawierana jest umowa ze Spółką.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00