Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 21.03.2017, sygn. 1462-IPPP1.4512.101.2017.1.EK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 1462-IPPP1.4512.101.2017.1.EK
w zakresie prawidłowości wystawienia faktur korygujących zbiorczych oraz momentu obniżenia podstawy opodatkowania na podstawie tych faktur
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. - Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 2 lutego 2017 r. (data wpływu 6 lutego 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- prawidłowości wystawienia faktur korygujących zbiorczych jest prawidłowe,
- momentu obniżenia podstawy opodatkowania na podstawie tych faktur jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 6 lutego 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości wystawienia faktur korygujących zbiorczych oraz momentu obniżenia podstawy opodatkowania na podstawie tych faktur.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Sp. z o.o. (dalej: Wnioskodawca) jest dostawcą oprogramowania do zarządzania przedsiębiorstwem na rynku dostawców rozwiązań dla małych i średnich firm. W ramach swojej działalności Wnioskodawca sprzedaje swoje produkty dystrybutorom, którzy następnie odsprzedają produkty Wnioskodawcy klientom ostatecznym. Jednocześnie Wnioskodawca, w celu zwiększenia atrakcyjności oferowanych produktów a także mobilizacji dystrybutorów do aktywnego poszukiwania klientów, zamierza zawrzeć z nimi porozumienia uprawniające do określonych rabatów.
Rabaty przyznawane będą dystrybutorom w przypadku, gdy klient końcowy, który kupił produkt Wnioskodawcy u dystrybutora, przedłuży usługę/gwarancję na ten produkt. Usługa/gwarancja udzielana jest, co do zasady, na okres roku, po którym może zostać przedłużona przez klienta końcowego. W takim przypadku transakcja polegająca na płatności za przedłużoną gwarancję dokonywana jest pomiędzy Wnioskodawcą a klientem ostatecznym. W momencie zapłaty przez klienta końcowego za przedłużenie usługi/gwarancji dystrybutor nabędzie prawo do rabatu. Z racji tego, że usługi/gwarancji na produkty Wnioskodawcy udzielane są, co do zasady, na okres roku, możliwe będzie udzielenie kolejnych rabatów dystrybutorowi po każdym przedłużeniu usługi/gwarancji przez klienta ostatecznego. Rabat będzie kalkulowany na podstawie ceny sprzedaży produktu dystrybutorowi pomnożonej przez odpowiedni współczynnik procentowy. Przykładowo, za pierwsze przedłużenie usługi/gwarancji (po dokonaniu zapłaty za przedłużenie przez klienta ostatecznego) dystrybutor uzyska prawo do rabatu w wysokości 30% wartości netto produktu Wnioskodawcy. Przy kolejnym przedłużeniu uzyska prawo do rabatu w wysokości 20% wartości netto produktu Wnioskodawcy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right