Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 17.03.2017, sygn. 1462-IPPP1.4512.126.2017.1.EK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 1462-IPPP1.4512.126.2017.1.EK
Gminie nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego w odniesieniu do usług odprowadzania ścieków i sprzedaży wody w pełnej wysokości, ale na zasadach określonych w art. 86 ust. 2a ustawy o podatku od towarów i usług w związku z § 3 rozporządzania Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2015 r. w sprawie określania zakresu wykorzystywania nabywanych towarów i usług do celów działalności gospodarczej w przypadku niektórych podatników.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. - Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 10 lutego 2017 r. (data wpływu 17 lutego 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania, że dokonując po centralizacji podatku VAT Gminy i jednostek organizacyjnych odliczeń podatku naliczonego od zakupów związanych z działalnością zaopatrywania w wodę oraz odprowadzania ścieków Gmina nie będzie zobowiązana do stosowania art. 86 ust. 2a ustawy jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17 lutego 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania, że dokonując po centralizacji podatku VAT Gminy i jednostek organizacyjnych odliczeń podatku naliczonego od zakupów związanych z działalnością zaopatrywania w wodę oraz odprowadzania ścieków Gmina nie będzie zobowiązana do stosowania art. 86 ust. 2a ustawy.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Gmina dokonuje sprzedaży wody i odprowadzenie ścieków na rzecz osób fizycznych, osób prawnych oraz jednostek budżetowych (szkoły, GOPS, Urząd Gminy), które po centralizacji rozliczeń VAT stały się jednostkami wewnętrznymi gminy. Zdaniem Wnioskodawcy sprzedaż wody na potrzeby jednostek należy traktować jako wykorzystanie dla celów własnych gminy. Tym samym w zakresie gospodarki wodno-ściekowej na potrzeby własne nie prowadzi ona działalności, która skutkowałaby powstawaniem czynności wykonywanych poza zakresem podatku VAT. Skoro więc w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków gmina nie wykonuje czynności "innych niż działalność gospodarcza to pomimo ww. "sprzedaży wewnętrznej" nie ma ona obowiązku stosowania prewspółczynnika w odniesieniu do zakupów związanych ze świadczeniem tych usług.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right