Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 15.03.2017, sygn. 3063-ILPP1-1.4512.12.2017.2.SJ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 3063-ILPP1-1.4512.12.2017.2.SJ

Opodatkowanie naliczania i pobierania opłaty partycypacyjnej z tytułu obsługi międzyzakładowej pracowniczej kasy zapomogowo-pożyczkowej.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z 2 stycznia 2017 r. (data wpływu 11 stycznia 2017 r.) uzupełnionym pismem z 20 lutego 2017 r. (data wpływu 21 lutego 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania naliczania i pobierania opłaty partycypacyjnej z tytułu obsługi Międzyzakładowej Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 stycznia 2017 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania naliczania i pobierania opłaty partycypacyjnej z tytułu obsługi Międzyzakładowej Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej. Wniosek uzupełniono 21 lutego 2017 r. o przedstawienie własnego stanowiska w sprawie.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

  1. Centrum Obsługi Jednostek Miasta zostało utworzone z dniem 1 stycznia 2016 roku na podstawie art. 10a ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r., poz. 446). Jest jednostką budżetową Gminy., która prowadzi obsługę finansowo-księgową jednostek oświatowych, opiekuńczo-wychowawczych i żłobków. Centrum prowadzi również obsługę scentralizowanego funduszu mieszkaniowego ww. jednostek i innych jednostek organizacyjnych Gminy, w ramach której gromadzi środki Wspólnego Funduszu Mieszkaniowego przekazywane przez jednostki uczestniczące w funduszu z ich corocznych odpisów na ZFŚS, udziela pożyczek na cele mieszkaniowe i prowadzi ich windykację na zasadach określonych w Regulaminie WFM. Odsetki od udzielonych pożyczek oraz od środków gromadzonych na rachunku Funduszu zwiększają ten fundusz i podlegają rozliczeniu na poszczególnych pracodawców proporcjonalnie do wielkości zgromadzonych przez nich środków. Centrum prowadzi również obsługę pożyczek mieszkaniowych innych jednostek, z którymi rozwiązano umowy o prowadzenie Wspólnego Funduszu Mieszkaniowego. Są to jednostki, u których na dzień rozwiązania ww. umowy wysokość pożyczek udzielonych ich pracownikom, pozostałych do spłaty na dzień rozwiązania umowy, przekraczała znacznie środki przekazane przez te placówki na zasilenie Funduszu Mieszkaniowego. Zawarte porozumienia obowiązują do czasu zrównania zobowiązania z tytułu pożyczek z odpisami. Jednostki organizacyjne Gminy nie ponoszą żadnych opłat z tytułu uczestnictwa we wspólnej obsłudze Funduszu Mieszkaniowego, natomiast inne jednostki, z którymi zawarte są porozumienia ponoszą opłatę partycypacyjną z tytułu udziału w kosztach prowadzenia Funduszu. Opłata ustalana jest miesięcznie w zależności od ilości osób spłacających pożyczki objęte porozumieniem. Wskazane inne jednostki, z którymi zawarte są porozumienia, należy rozumieć jako utworzone przez inne niż Gmina jednostki samorządu terytorialnego, a zatem nie będące jednostkami organizacyjnymi Gminy.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00