Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 14.03.2017, sygn. 1462-IPPB5.4510.24.2017.1.AJ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 1462-IPPB5.4510.24.2017.1.AJ

W zakresie określenia momentu rozpoznania przychodu z tytułu udzielenia licencji przez Spółkę.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 23 stycznia 2017 r. (data wpływu 26 stycznia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie określenia momentu rozpoznania przychodu z tytułu udzielenia licencji przez Spółkę jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 stycznia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie określenia momentu rozpoznania przychodu z tytułu udzielenia licencji przez Spółkę.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca (dalej także Spółka) jest spółką kapitałową prawa polskiego. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca będzie uzyskiwał przychody na podstawie umowy na wydanie gry wideo (ang. video games) (dalej: Produkt) z firmą G. (dalej: Kontrahent). Kontrahent jest jednym z większych podmiotów na światowym rynku produkcji I dystrybucji gier wideo. Wedle umowy Kontrahent uzyska licencję, na podstawie której będzie uprawniony w szczególności do korzystania z Produktu na określonych polach eksploatacji, w szczególności do zwielokrotniania oraz rozpowszechniania (dystrybucji). Kontrahent będzie pośrednikiem pomiędzy Wnioskodawcą a podmiotami, które posiadają odpowiednie kanały dystrybucji, jak Microsoft (konsola Xbox), Sony (konsola PS4), Valve (serwis z grami na komputery PC pn. Steam) oraz licznymi innymi podmiotami (w tym Game Stop, Wal-mart), które będą Produkt sprzedawały bezpośrednio końcowemu użytkownikowi zarówno cyfrowo, jak i na nośnikach (dalej: Dystrybutorzy).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00