Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 10.02.2017, sygn. 1061-IPTPP2.4512.603.2016.1.KK, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. 1061-IPTPP2.4512.603.2016.1.KK

Ustalenie czy Powiatowy Urząd Pracy podlega centralizacji rozliczeń.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201) oraz § 6 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 22 grudnia 2016 r. (data wpływu 22 grudnia 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wyłączenia Powiatowego Urzędu Pracy z centralizacji rozliczeń Powiatu jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 grudnia 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wyłączenia Powiatowego Urzędu Pracy z centralizacji rozliczeń Powiatu.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Powiał posiada w swojej strukturze organizacyjnej Powiatowy Urząd Pracy . i zgodnie z ustawą z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym, (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 814 z późn. zm.), jednym z zadań powiatu jest przeciwdziałanie bezrobociu oraz aktywizacja lokalnego rynku pracy. Należy zwrócić uwagę, że art. 33 ustawy o samorządzie powiatowym mówi, że zarząd powiatu wykonuje zadania powiatu przy pomocy starostwa powiatowego oraz jednostek organizacyjnych powiatu, w tym powiatowego urzędu pracy. Natomiast art. 33b ustawy o samorządzie powiatowym mówi, że powiatową administrację zespoloną stanowią:

  1. starostwo powiatowe,
  2. powiatowy urząd pracy,
  3. jednostki organizacyjne stanowiące aparat pomocniczy kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży.

Dnia 24 listopada 2016 roku Minister Finansów w broszurze informacyjnej dotyczącej centralizacji rozliczeń w podatku VAT jednostki samorządu terytorialnego wskazał, że centralizacji nie podlegają Powiatowe Urzędy Pracy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00