Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 08.02.2017, sygn. 1061-IPTPP2.4512.10.2017.1.KT, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. 1061-IPTPP2.4512.10.2017.1.KT

możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizacją zadania inwestycyjnego

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201) oraz § 6 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 3 stycznia 2017 r. (data wpływu 4 stycznia 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizacją zadania inwestycyjnego pn.: jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 stycznia 2017 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizacją zadania inwestycyjnego pn.: ..

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina zamierza realizować zadanie inwestycyjne pod nazwą ., w ramach którego zostaną wybudowane przydomowe oczyszczalnie ścieków. Zadanie zostanie zrealizowane z operacji typu Gospodarka wodno-ściekowa w ramach poddziałania Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszeniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków jest zadaniem własnym gminy na podstawie art. 7 ust. 1 pkt ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r., poz. 446). W kosztach zadania partycypują właściciele nieruchomości, na których zostaną wybudowane przydomowe oczyszczalnie ścieków na podstawie zawartych umów pomiędzy Gminą ., a właścicielem nieruchomości, który zobowiązuje się wpłacić Gminie kwotę 36,37% wartości brutto realizowanego zadania na jego nieruchomości. Dokonanie wpłaty przez właściciela nieruchomości jest obligatoryjnym warunkiem realizacji inwestycji. Wpłaty są opodatkowane podatkiem VAT 23%. W zawartych umowach właściciel nieruchomości przekazuje Gminie w nieodpłatne użyczenie teren niezbędny do posadowienia oczyszczalni na okres 6 lat od dnia odbioru, a nie krótszy niż 5 lat licząc od dnia dokonania przez Agencję Płatniczą ostatecznej płatności. Przez ten okres /5 lat/ Gmina jest właścicielem oczyszczalni i zobowiązana jest do nadzoru poprawności jej pracy oraz prawidłowości obsługi poszczególnych urządzeń. Za te czynności właściciel nieruchomości zobowiązany jest wnosić do Gminy opłaty w wysokości 12 zł rocznie. Po upływie okresu 5 lat od dnia ostatecznej płatności przydomowe oczyszczalnie ścieków zostaną przekazane na własność właścicielowi nieruchomości. Dokonywane zakupy i usługi w ramach realizowanego zadania będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług, a faktury dokumentujące poniesione wydatki w ramach zadania . będą wystawiane na Wnioskodawcę. Gmina . jest czynnym podatnikiem VAT od 01.04.2011 roku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00