Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 17.01.2017, sygn. 1061-IPTPP3.4512.669.2016.1.MWj, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. 1061-IPTPP3.4512.669.2016.1.MWj
Czy Gminie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących poniesione wydatki na realizację zadania ?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 30 listopada 2016 r. (data wpływu 5 grudnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących poniesione wydatki na realizację zadania pn. ... jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 5 grudnia 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących poniesione wydatki na realizację zadania pn. ....
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina ... planuje realizację zadania inwestycyjnego pn. .... Źródłem finansowania inwestycji mają być środki unijne pozyskane w ramach PROW 2014-2020 w zakresie operacji typu Gospodarka wodno-ściekowa, budżet gminy oraz wkład własny mieszkańców biorących udział w projekcie (do 25% kosztów brutto realizacji przedsięwzięcia). W ramach inwestycji przewiduje się zaprojektowanie i wybudowanie ok. 100 sztuk przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie posesji, stanowiących własność prywatną mieszkańców Gminy ....
W związku z tym Wnioskodawca zawarł z zainteresowanymi mieszkańcami umowy użyczenia nieruchomości (nieodpłatne oddanie Gminie w użyczenie części nieruchomości) na cele budowlane. W odrębnej umowie, po podpisaniu przez Gminę umowy na dofinansowanie projektu, określone zostaną wzajemne zobowiązania stron pod względem organizacyjnym i finansowym oraz obowiązek dokonania wpłaty wkładu własnego w określonym terminie pod rygorem rozwiązania umowy. W trakcie realizacji projektu oraz w okresie jego trwałości tj. w ciągu 5 lat od zatwierdzenia końcowego wniosku o płatność (przewidywany termin to 31.12.2023 r.) mieszkaniec będzie zobowiązany m.in. do właściwej eksploatacji instalacji, niedokonywania żadnych przeróbek i zmian oraz wykorzystywania obiektu przydomowej oczyszczalni ścieków wyłącznie na potrzeby gospodarstwa domowego. Po zakończonej budowie przez okres trwałości oczyszczalnie ścieków będą własnością gminy, a po upływie tego okresu zostaną przekazane na rzecz mieszkańca biorącego udział w projekcie.