Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 24.01.2017, sygn. 3063-ILPP1-1.4512.151.2016.2.MJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. 3063-ILPP1-1.4512.151.2016.2.MJ

Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania, a w konsekwencji również dokumentowania rozliczeń pomiędzy członkami konsorcjum w trakcie realizacji kontraktu.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 18 listopada 2016 r. (data wpływu 24 listopada 2016 r.) uzupełnionym pismem z dnia 10 stycznia 2017 r. (data wpływu 17 stycznia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania, a w konsekwencji również dokumentowania rozliczeń pomiędzy członkami konsorcjum w trakcie realizacji kontraktu jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 listopada 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania, a w konsekwencji również dokumentowania rozliczeń pomiędzy członkami konsorcjum w trakcie realizacji kontraktu. Wniosek uzupełniono w dniu 17 stycznia 2017 r. o doprecyzowanie opisu sprawy, przeformułowanie pytania oraz własne stanowisko w odniesieniu do przeformułowanego pytania.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Stowarzyszenie nie jest podatnikiem podatku od towarów i usług. Aktualnie nie prowadzi działalności gospodarczej. Celem stowarzyszenia jest działanie na rzecz ratowania i ochrony zwierząt i roślin, ekologii oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego, naturalnych siedlisk i bioróżnorodności. Starając się pozyskać finansowanie niezbędne do realizacji statutowych celów w dniu 4 kwietnia 2016 r. Stowarzyszenie zawarło umowę Konsorcjum z Instytutem (), aby następnie podpisać jako Konsorcjum umowę z Państwowym Gospodarstwem Leśnym Lasy Państwowe () . W postanowieniach umowy Konsorcjum z dnia 4 kwietnia 2016 r. ustalono, że Stowarzyszenie będzie Partnerem Konsorcjum, a Instytut () będzie Liderem tego Konsorcjum Lider będzie reprezentował Stowarzyszenie wobec Lasów Państwowych we wszelkich sprawach związanych z realizacją projektu, w tym będzie wystawiać na Lasy Państwowe faktury (wraz z należnym podatkiem VAT) obejmujące łączne wynagrodzenie Partnerów Konsorcjum i następnie będzie przekazywać w terminie 5 dni od otrzymania zapłaty jej określoną część 40% na rzecz Stowarzyszenia. Ponadto strony ustaliły, iż udział Stowarzyszenia w wynagrodzeniu z tytułu umowy realizowanej z Państwowym Gospodarstwem Leśnym Lasy Państwowe stanowić będzie 40%. Wynagrodzenie, o którym mowa w umowie to wynagrodzenie dotyczące realizowanej wspólnie w ramach zawiązanego konsorcjum umowy z dnia 29 kwietnia 2016 r. pomiędzy Konsorcjum (zawiązanym przez () Lider Konsorcjum a Stowarzyszeniem () Partner Konsorcjum) a Państwowym Gospodarstwem Leśnym Lasy Państwowe. Wynagrodzenie to zostało w sposób jasny i nie budzący wątpliwości określone kwotowo w par. 8 tej umowy jako kwota brutto (wraz z należnymi obciążeniami podatkowymi). Z zapisów tych wynika jasno, iż podział procentowy dotyczy kwoty wynagrodzenia brutto i Stowarzyszeniu przysługuje 40% wartości brutto a Liderowi 60% wartości brutto.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00