Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 09.12.2016, sygn. 1462-IPPP3.4512.766.2016.1.RM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. 1462-IPPP3.4512.766.2016.1.RM
w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego dotyczącego zakupów dokonywanych przez Oddział
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 17 października 2016 r. (data wpływu 19 października 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego dotyczącego zakupów dokonywanych przez Oddział - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 października 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego dotyczącego zakupów dokonywanych przez Oddział.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:
Spółka należy do międzynarodowej grupy kapitałowej X (dalej: Grupa), która zajmuje się produkcją pomp i ich sprzedażą na rynku międzynarodowym. Spółka posiada swoją siedzibę rejestrową w Niemczech i pełni w ramach Grupy rolę dystrybutora.
Spółka dokonała rejestracji oddziału w Polsce (dalej: Oddział) w Krajowym Rejestrze Sądowym, jak również złożyła zgłoszenia rejestracyjne na potrzeby rozliczeń podatkowych, w tym zgłoszenie rejestracyjne w zakresie podatku VAT (Spółka zamierza składać deklaracje VAT w Polsce).
Oddział będzie pełnił rolę przedstawiciela handlowego w zakresie produktów Grupy i będzie świadczył usługi pośrednictwa w relacjach z klientami na rzecz Spółki. Oddział będzie realizował funkcje handlowe takie jak poszukiwanie/identyfikacja potencjalnych klientów, analiza ich potrzeb, wsparcie w budowaniu relacji z klientami. Oddział będzie przeprowadzał czynności reklamowe i marketingowe co do zasady na zlecenie Spółki. Generalnie działalnością Oddziału będzie zatem wsparcie procesów sprzedażowych i marketingowych, jednak nie będzie on zawierał umów sprzedaży, które będą zawierane przez Spółkę w Niemczech. Ponadto, dostawa sprzedanych towarów będzie również dokonywana z Niemiec. W związku z powyższym, obecny model biznesowy zakłada, że Oddział nie będzie dokonywał czynności sprzedaży w Polsce w zakresie podstawowej działalności Spółki, ponieważ sprzedaż towarów będzie dokonywana przez Spółkę wyłącznie z Niemiec i będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od wartości dodanej w Niemczech, podczas gdy czynności dokonywane przez Oddział będą stanowić wewnętrzne działania w ramach jednego podmiotu prawnego - a zatem nieobjęte zakresem ustawy o VAT w Polsce.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right