Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 17.11.2016, sygn. 1462-IPPP1.4512.849.2016.1.KC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. 1462-IPPP1.4512.849.2016.1.KC
w zakresie opodatkowania świadczeń pieniężnych z tytułu wcześniejszego rozwiązania umowy dzierżawy powierzchni reklamowych
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 29 września 2016 r. (data wpływu 7 października 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania świadczeń pieniężnych z tytułu wcześniejszego rozwiązania umowy dzierżawy powierzchni reklamowych - jest prawidłowe
UZASADNIENIE
W dniu 7 października 2016 r. do tut. Organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania świadczeń pieniężnych z tytułu wcześniejszego rozwiązania umowy dzierżawy powierzchni reklamowych.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Podatnik prowadzi działalność polegającą na wydzierżawianiu na rzecz klientów powierzchni reklamowych w celu umieszczenia /ekspozycji materiału reklamowego. Za poszczególne okresy - co do zasady miesięczne - w których eksponowana jest reklama klienta, jest on obciążany przez Podatnika należnym czynszem dzierżawnym. Wystawiane faktury VAT m.in. opiewają na kwotę czynszu (netto plus należny VAT) wraz z ustalonym terminem płatności.
- Umowa zawierana przez Podatnika z klientami przewiduje możliwość odstąpienia od umowy przez którąkolwiek ze stron. W takim przypadku strona odstępująca od umowy jest zobowiązana do zapłaty drugiej stronie kwoty tzw. odstępnego. Wartość odstępnego jest obliczana jako kwota procentowo odnoszona do wartości zawartego kontraktu reklamowego. W praktyce stroną odstępującą od zawartej umowy są klienci Podatnika rezygnujący z przeprowadzenia kampanii reklamowej. Zasadą jest, iż klient podatnika rezygnujący z zakontraktowanej kampanii reklamowej płaci na rzecz Podatnika kwotę odstępnego tym wyższą, im bliższy jest termin rozpoczęcia umówionej kampanii reklamowej. Podatnik na kwotę należnego odstępnego wystawia klientom faktury VAT z doliczeniem do wartości netto należnego podatku z zastosowaniem stawki 23%.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right