Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 03.11.2016, sygn. 1462-IPPP2.4512.662.2016.1.RR, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. 1462-IPPP2.4512.662.2016.1.RR

Dokonanie korekty podatku naliczonego w związku z otrzymaniem korekt faktur wystawionych przez kontrahenta.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Strony - przedstawione we wniosku z dnia 2 września 2016 r. (data wpływu 5 września 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego w związku z otrzymaniem korekt faktur wystawionych przez kontrahenta jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 września 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego w związku z otrzymaniem korekt faktur wystawionych przez kontrahenta.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Firma T. Sp. z o.o. jest producentem płynów eksploatacyjnych do samochodów. Spółka związana była umową handlową z siecią handlową X Sp. z o.o. i Spóła Komandytowa, obecnie Y. Sp. z o.o. Umowa dotyczyła sprzedaży wyrobów produkcyjnych przez Spółkę.

Kontrahent Spółki prowadził działalność w postaci sieci hipermarketów zlokalizowanych na terenie całej Polski. W sytuacji dużej konkurencji na rynku, kontrahent Spółki znajdował się w uprzywilejowanej sytuacji, umożliwiającej mu narzucenie warunków współpracy ze Spółką.

W ramach umów handlowych zawieranych ze Spółką, w zamian za sprzedaż towarów Spółki przez Kontrahenta w sieci Jego sklepów, przewidziano możliwość otrzymania przez Kontrahenta dodatkowego wynagrodzenia za usługi, w szczególności były to opłaty za usługi takie jak:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00