Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 05.10.2016, sygn. IPPP1/4512-622/16-2/KR, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/4512-622/16-2/KR

w zakresie obowiązku rozliczania podatku naliczonego zgodnie ze sposobem określenia proporcji

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów zdnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 1 sierpnia 2016 r. (data wpływu 3 sierpnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku rozliczania podatku naliczonego zgodnie ze sposobem określenia proporcji jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 sierpnia 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku rozliczania podatku naliczonego zgodnie ze sposobem określenia proporcji.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT prowadzącym działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług marketingowych polegających na organizacji i obsłudze różnego rodzaju programów marketingowych (w szczególności: konkursów, programów motywacyjnych / lojalnościowych, loterii promocyjnych oraz loterii audioteksowych) na zlecenie klientów. Wspólnym mianownikiem wszystkich tego rodzaju programów jest możliwość otrzymania przez osoby w nich uczestniczące nagród po spełnieniu warunków określonych w regulaminie danego programu. Nagrody te mogą mieć formę rzeczową lub pieniężną. W tym ostatnim przypadku zazwyczaj nagroda przybiera formę tzw. karty przedpłaconej zasilonej określoną kwotą środków pieniężnych. Wszystkie czynności związane z nagrodami - począwszy od ich nabycia po wydanie uczestnikom stanowi element zobowiązania Wnioskodawcy względem zlecającego obsługę i organizację danego programu marketingowego. Innymi słowy zarówno proces nabycia nagród, jak ich wydanie uprawnionemu do nagrody laureatowi stanowi element usługi świadczonej przez Wnioskodawcę na rzecz klienta. Zlecający finansuje koszt nagród, tj. dokonuje zapłaty na rzecz Wnioskodawcy za wydane uczestnikom nagrody rzeczowe oraz zwraca równowartość środków pieniężnych przekazanych przez Wnioskodawcę jako nagrody pieniężne. Wydając laureatom programu marketingowego nagrody rzeczowe i dokonując wypłaty nagród pieniężnych Wnioskodawca czyni to w imieniu własnym, jako regulaminowy organizator danego programu (Wnioskodawca nie jest pośrednikiem).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00