Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 03.10.2016, sygn. IPPP2/4512-578/16-2/KOM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/4512-578/16-2/KOM

Czy planowany przez Spółkę sposób przechowywania dokumentacji księgowej jest zgodny z przepisami art. 86 § 1 Ordynacji podatkowej w zakresie, w jakim przepis ten nakłada na podatników obowiązek przechowywania dokumentacji podatkowej przez okres do upływu przedawnienia zobowiązań podatkowych oraz z przepisami art. 112a ustawy o VAT?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. Z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy - przedstawione we wniosku z 25 lipca 2016 r. (data wpływu 1 sierpnia 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości przechowywania w formie elektronicznej własnych faktur i rachunków - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 sierpnia 2016 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości przechowywania w formie elektronicznej własnych faktur i rachunków.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka, zwane dalej Spółką, jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Spółka obsługuje ponad 50 firm, którym świadczy usługi księgowe, w tym w zakresie przechowywania dokumentów księgowych.

Większość z tych firm jest podatnikami podatku VAT.

Spółka przechowuje zarówno własne, jak i powierzone jej przez klientów faktury sprzedaży, faktury zakupu, paragony, wyciągi bankowe i inne dokumenty księgowe, w wersji papierowej w pomieszczeniach Spółki.

Dokumenty są grupowane w porządku chronologicznym, z podziałem na okresy rozliczeniowe i poszczególne podmioty.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00