Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29.09.2016, sygn. IPPB3/4510-691/16-2/DP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB3/4510-691/16-2/DP
Czy kary umowne za niewłaściwe zachowanie pracowników ochrony można zaliczyć do kosztów podatkowych
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613) oraz § 4 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 21 czerwca 2016 r. (data wpływu do BKIP w Płocku: 30 czerwca 2016 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia kar umownych do kosztów uzyskania przychodów - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 30 czerwca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia kar umownych do kosztów uzyskania przychodów.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest spółką kapitałową z siedzibą w Polsce, podlegającą w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w podatku dochodowym od osób prawnych. Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie ochrony osób i mienia. Usługi te są świadczone między innymi na podstawie stałych umów zawartych z kontrahentami. Umowy te zawierają postanowienia, zgodnie z którymi wnioskodawca w określonych przypadkach będzie zobowiązany do zapłaty kar umownych na rzecz kontrahenta. Te przypadki powodujące konieczność zapłaty przez wnioskodawcę kar umownych to:
- niestawienie się lub spóźnienie pracownika/współpracownika wnioskodawcy wykonującego w jego imieniu usługi (zwanego w dalszej części niniejszego zapytania pracownikiem) w miejscu świadczenia usług bądź innym miejscu wynikającym z umowy z kontrahentem,