Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 02.08.2016, sygn. IPPP1/4512-486/16-2/JL, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/4512-486/16-2/JL

Na skutek zawarcia Porozumienia nie została zrealizowana Umowa pomiędzy Sprzedającym a Korzystającym. Wystąpiła więc sytuacja, w której nie doszło do sprzedaży. Natomiast na skutek postanowienia zawartego w Porozumieniu przewidującego, że prawa wynikające z wpłacenia zaliczek zostały przekazane Finansującemu, miała miejsce sytuacja równoważna w skutkach prawnych ze zwrotem zaliczek.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 14 czerwca 2016 r. (data wpływu 20 czerwca 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie konsekwencji podatkowych zawartego porozumienia jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 czerwca 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie konsekwencji podatkowych zawartego porozumienia.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Sp. z o.o. (dalej: Wnioskodawca lub Sprzedający) jest czynnym podatnikiem VAT rozliczającym się w okresach miesięcznych. Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży maszyn i robotów, ich serwisu oraz sprzedaży części zamiennych.

Wnioskodawca zawarł w dniu 15 grudnia 2015 r. z kontrahentem (dalej: Korzystający) umowę sprzedaży i montażu (dalej: Umowa). Przedmiotem Umowy była dostawa, montaż i uruchomienie urządzeń (wtryskarek i robotów) zgodnie ze specyfikacją techniczną oraz harmonogramem opisanych w załącznikach do Umowy (dostawa podzielona była na 5 części, w każdej po 4 urządzenia). Zgodnie z Umową, Sprzedający zobowiązał się sprzedać, zamontować i uruchomić, a Korzystający zobowiązał się kupić urządzenia na warunkach określonych w Umowie. Umowa była aneksowana w dniach 10 i 31 marca 2016 r., a przytoczone poniżej jej postanowienia uwzględniają już zmiany wprowadzone aneksami.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00